Om AKS Grünerløkka

Aktivitetsskolen grønn logo (stor)

Våre lokaler
3. og 4. klasse har base i den gamle rektorboligen i skolegården - nå under navnet Kråkereiret. Her har vi en egen scene, spill- og ballrom, Oslos beste legorom, kjøkken og matsal og ganske snart vårt eget bibliotek. På Kråkereiret finner du også baseledere og AKS-leders kontor.

2. klasse besøker Kråkereiret minst en dag i uken, ellers holder de til på sin base ved 2. klasse på skolen.
1. klassebasen finner du skolens underetasje.
Både 1. og 2. klasse har et stort tilbud av leker og spill i sine lokaler og kort vei til gymsalen og Festsalen som vi bruker daglig.

Våre tilbud

• Med alt dette tilgjengelig har vi satt opp et aktivitetsprogram som vi tror har noe for enhver.
  • At lek er læring, og at den beste læringen ofte skjer i form av lek, er en gammel sannhet. Vi jobber systematisk med å støtte opp om skolens arbeid. Les mer om vårt arbeid med læringsstøttende aktiviteter under overskriften "Læring" på våre nettsider.

Planer og styringsdokumenter

Som alle andre AKS-er i Oslo er utgangspunktet for vår drift "Rammeplanen for Aktivitetsskolen".   Med denne som utgangspunkt har vi laget vår egen lokale rammeplan for skoleåret 2015/16 - her beskriver vi mer i detalj hvordan vi møter kravene i Rammeplanen.

Vi er også forpliktet til å følge Oslostandarden, som klargjør hvilke forentninger foresatte og elever kan ha til oss, samt hvilke forventninger AKS stiller til foresatte.

En Aktivitetsskolen i utvikling

For å fortsette å utvikle vår AKS er vi helt avhengig av dialog med elever og foresatte.  Har du ris, ros eller ideer og forslag til forbedringer? Send da gjerne en e-post til AKS-leder Danijel Scherger på danijel.vranic@osloskolen.no. Alle tilbakemeldinger tas i mot med takk!