FN-dagen tirsdag 24. oktober 2017

Tegninger på gjerdet rundt Grünerløkka skole

Tirsdag 24. oktober markerer vi FN-dagen på Grünerløkka skole. Vi har i forbindelsen med dette fokus på Barnekonvensjonen, barns rettigheter, vilkårene barn lever under i ulike land og barn og utdanning (som også er tema for årets TV-aksjon).

På hvert trinn gjennomføres det et opplegg knyttet til dette temaet. En av oppgavene er å lage en tegning som kan illustrere temaet. Disse blir laminert og hengt opp på gjerdet rundt skolen til glede for alle som går forbi. Tegningene vil bli hengende hele uken.

Skolen ved Elevrådet har de siste årene støttet en veldedig organisasjon i forbindelse med FN-dagen. Elevrådet har bestemt at også i år skal skolen støtter AHEAD-Moldova. AHEAD jobber med å fremme funksjonshemmede barns livskvalitet og rettigheter gjennom blant annet kompetanseutvikling og informsjonsarbeid rettet mot foreldre, fagmiljøer og myndigheter i Moldova.

Tegningene elevene har laget vil de selge til foreldre og familien for mellom 20 og 50 kroner. Pengene som samles inn får inn går uavkortet til AHEAD. Det er opp til foresatte om de ønsker å bidra til elevrådets innsamlingsaksjon ved kjøpe tegningen eller ikke, men vi oppfordrer alle til å støtte innsmalingsaksjonen hvis de har mulighet til det. Det vil i år bli en felles insamlingsdag, 3. november, administrert av elevrådet. Nærmere informasjon om dette vil komme på ukeplanen til de enkelte trinn.

Du kan lese mer om AHEAD - Moldova her:  https://www.ahead-moldova.no/