Skal dere flytte?

tegnet bilde av lastebil med flyttegods

Meld fra til skolens kontor om at dere skal flytte. Dette kan du gjøre ved å fyll ut skjemaet "melding om flytting" og sende eller levere dette til skolen i god tid før dere flytter.

Skjemaet sendes til skolen på en av følgende måter:

E-post: grunerlokka@ude.oslo.kommune.no

pr. post: Grünerløkka skole, Toftes gate 44, 0556 OSLO

Ved bruk av e-post skanner eller tar dere bilde av "melding om flytting" og sender dette som vedlegg til e-posten.

Vi gjør oppmerksom på at skolen må melde fra til ny nærskole som skal fatte vedtak om skoleplass. Er det ikke plass ved den nye nærskolen skal denne finne plass ved en av de nærliggende skolene.

Ønsker dere å søke om å fortsette ved Grünerløkka skole må vi likevel melde flytting til ny nærskole og dere må søke om å beholde skoleplassen. (Se under). Vi vil da gjøre ny nærskole oppmerksom på at dere har søkt om å beholde skoleplassen ved Grünerløkka skole.

Går barnet ditt på AKS? Husk å meld fra om adresseendring til dem. Skal dere bytte skole så husk å si opp plassen i god tid.

Skal dere flytte ut av skolens inntaksområde og ønsker å beholde skoleplassen på Grünerløkka skole?

Flytter eleven ut av skolens veiledende inntaksområde opphører elevens vedtak om nærskole. Elever som flytter ut av skolens veiledende inntaksområde og som ønsker å beholde plassen på skolen, må søke om å beholde skoleplassen.

Eleven mister skoleplassen ved Grünerløkka skole hvis foresatte ikke søker om dette innen rimelig tid.

Sjekk  hvilken nærskole ditt barn tilhører her: https://www.oslo.kommune.no/skole-og-utdanning/skoler-og-skoletilhorighet/skolekrets-barneskole/

Bruk skjema " søknad om fortsatt skoleplass ved Grünerløkka skole" eller send egen søknad. Du må også fylle ut "melding om flytting".

Begge skjemaene sendes til skolen som det er beskrevet ovenfor.

Ved flytting ut av skolens inntaksområde gjør vi oppmerksom på at:

Elever som er bosatt veiledende inntaksområde har prioritet framfor elever bosatt utenfor.

Elever som ikke bor i barneskolens inntaksområde og som har plass ved søknad, har ikke rett til å gå på barneskolens mottakerskole på ungdomstrinnet. Disse elevene må søke barneskolens mottaker skole på ungdomstrinnet.

Selv om det innvilges skolebytte for et barn etter søknad er dette ikke en garanti for at eventuelle søsken vil få samme mulighet. Det er antall elever og kapasitet på det aktuelle årstrinnet som avgjør om slik søknad innvilges.

Ved innvilgning av søknad om å beholde skoleplassen på Grünerløkka skole fattes det vedtak om skolebytte.

Denne informasjonen finnes også under fanen "for elever og foresatte"