Læring

Vi jobber tett med skolens lærere og ledelse slik at våre aktiviteter støtter opp om undervisningen på skolen. Samtidig sikrer vi at AKS fortsetter å være en arena for spontan og selvstyrt lek.

Hos oss kan arbeidet med læring deles inn i følgende hovedområder:

Spisepauser og lesing

Hver dag bruker vi spisepausene til læring. Vi synger sanger, lærer regler, leker og leser for elevene. I spisepausene bruker vi også tid på å repetere hva elevene har lært på skolen. Det kan være alt fra klasseregler til faglig innhold.

En læringsstøttende utetid

Elevene våre får tilbud om minst én læringsfremmende uteaktivitet hver dag. Målet er å arrangere større læringsaktiviteter utendørs for å få læringen ut til alle elever på AKS. I utetiden får elevene god trening i mattebegreper og språkforståelse. På ukeplanen til de ulike basene er det en detaljert oversikt over de ulike type lekene som AKS organiserer i utetiden.

Organiserte læringsaktiviteter

Hvor langt er det egentlig til månen? Hva skjer med en vannmelon når man kaster den i bakken? Kan fire egg bære en hel stabbel bøker? Dette er noen av spørsmålene vi stiller oss, og prøver å besvare, i Nysgjerrige Newtons. På AKS Grünerløkka har vi en rekke organiserte aktiviteter som sjakk, bibliobanden og løkkakoret med faglig fokus.

Læring gjennom frileklæring

Å bygge et legoslott krever en god dose matematisk og geometrisk forståelse. Skal du spille yatzy, og også vinne, bør du kunne både 4, 5, og 6-gangeren. Liker du å synge karaoke? Kom opp på vår Lille Scene og syng med - på norsk eller engelsk.

På AKS Grünerløkka har vi et bredt utvalg av leker og spill tilgjengelig for barna. Hvis disse spillene og lekene samtidig har et element av fag og læring er vi ekstra fornøyd.