Læringsbrett

Programmering på nettbrett

Digitale ferdigheter er en de grunnleggende ferdighetene i læreplanen og blir derfor en naturlig del av læringsarbeidet på Grünerløkka skole. Elevene skal oppleve variert og relevant undervisning av høy kvalitet, og undervisning som er tilpasset sine evner og forutsetninger. Vår målsetting er blant annet økt grad av motivasjon, samarbeid og mestring.

Vi vet at variasjon i undervisningen er viktig for elevenes læring, og læringsbrettet er derfor et supplement til papir, blyant og andre læremidler. Elevene på Grünerløkka skole vil fortsatt skrive, tegne og regne matematikk for hånd. Vi ønsker at læringsbrettet skal brukes i alle fag der det kan bidra til økt læringsutbytte, kreativitet og utforskning.

Skolen legger stor vekt på nettvett og kildekritikk som en del av undervisningen, og vi har laget tydelige regler om forventet bruk av læringsbrettet. Vi er opptatte av at elevene skal bli bevisste og selvstendige brukere av verktøyet.

På Grünerløkka skole har vi en gruppe bestående av pedagoger som er ressurspersoner innen IKT. De har ansvar for å kurse personalet, modellere undervisning og holde seg oppdatert på forskning. De kvalitetssikrer også de ulike appene og programmene vi velger.