Matservering

mat

På Grünerløkka AKS tar vi hensyn til alle allergier, serverer ikke kjøtt og følger de nasjonale retningslinjene. Foresatte som benytter seg av tilbudet trenger kun en matpakke til skolen.

Skolen og AKS er miljøsertifisert og vi bruker ikke papp- eller plastbestikk og tallerkener. For at vi skal kunne servere mat må alle barn ha egne matbokser som vi kan servere i. Alle elever har fått utdelt egen matboks fra AKS utstyrt med kopp og spork. Foresatte kan selv velge om de sender ved denne matboksen eller en annen matboks som AKS kan servere maten i, men matboksen må inneholde skje og gaffel de dagene det er behov for det. Det er derfor viktig at alle foresatte passer på at elevene har en ekstra matboks i sekken og at denne vaskes.