Læringsstøttende kurs og aktiviteter...

Våre læringsstøttende kurs og aktiviteter:b

Biblioteket: På Kråkereiret har vi et kjempeflott bibliotek som AKS-barna kan bruke når de vil i AKS-tiden. Her har vi over 300 bøker. På vår AKS jobber vi kontinuerlig med å utvikle elevenes leselyst.

br

Brettspill: Bruken av brettspill er et satsningsområde på AKS Grünerløkka. Gjennom brettspill får elevene mulighet til å utvikle sine språklige og matematiske ferdigheter på en morsom og sosial måte. Vårt fokus på voksendeltakelse i spill sørger for at denne læringen faktisk finner sted.

p

Nysgjerrige Newton: I kurset Nysgjerrige Newton får elevene deltatt på spennende eksperimenter og de får undret seg sammen. Disse kursene er en viktig del av vårt arbeid med elevenes begrepsutvikling.

kk

Masterchef: På Masterchef får elevene mye kunnskap om måling. Dette er noe som er vanskelig for mange, og Masterchef gjør denne læringen både interessant og smakfull.

leselystBibliobande: På 1. og 2.trinn har vi kurset Bibliobande. Målet med dette kurset er å fremme leselyst. Kurset gir elevene nye innfallsvinkler til lesing og skriving, for eksempel ved at elevene får laget sine egne tegneserier, ved at de får besøke biblioteket på Kråkereiret, eller ved å ha spørrekonkurranser med Quiz-bøker i lesekroken.

kode

Kodeklubb: Kodeklubben er et tilbud for 4.klassinger. Her lærer de å sette sammen enkle animasjoner i et dataprogram. Her får elevene utfordret sine logiske og systematiske evner på en spennende og engasjerende måte.

l

Leksehjelp: Hver tirsdag gjennomføres det leksehjelp for 2.- 4. trinn. På leksehjelpen er målet å gi støtte til de som trenger det, og å motivere de som ikke har lyst til å gjøre leksene sine.

Løkkakor: På Grünerløkka AKS har vi vårt eget musikkrom. Her arrangeres det forskjellige aktiviteter. Mandager er det Løkkakor for alle som er glade i å synge. På Løkkakor lærer elevene sanger og leker språkleker.

Sjakk

Sjakk: På onsdager får vi besøk av Sheila Barth Sahl. Hun er i toppsjiktet av Norges kvinnelige sjakkspillere, og hun har startet sin egen sjakkskole for barn. På dette kurset lærer elevene viktige strategier for problemløsning, og de får utviklet sin logikk og sin evne til å planlegge fram i tid.