Bokdag tirsdag 23. mai

Tirsdag 23.05 blir det arrangert bokdag på Grünerløkka skole!

Vi er så heldige å få besøk av forfatter og skuespiller Harald Stoltenberg. Han skal lese for elevene fra den nye boken sin "Sverre Skrot og Ingenting". En fantastisk morsom bok som passer for barn i ulike aldre.

Det blir også bruktboksalg denne dagen. Hvis alle kan gå gjennom bokhyllene sine og se om det er noen bøker og tegneserier for barn og unge dere ikke lenger har glede av så kan disse sendes med barna på skolen. Bøkene blir samlet inn og vi kommer til å sette dem for salg til en billig penge på bokdagen. Alle barna får mulighet til å komme innom vår lille "bokhandel" og se om de vil kjøpe seg noen nye bøker å ta med seg hjem. Det er derfor fint om barna kan ha med seg litt penger å kjøpe bøker for denne dagen. Bøkene vil koste mellom 1-15 kroner så her er det mulighet til å gjøre noen kupp.

Bøkene kan tas med fortløpende – og må være levert inn senest fredag 19.05.

Salget av bøkene er til inntekt for Ahead. Ahead er den organisasjonen vi samler inn penger til i forbindelse med FN-dagen på høsten gjennom salg av tegningene som pryder gjerdet rundt skolen.

Du kan lese mer om AHEAD og deres arbeid på https://www.ahead-moldova.no/